wtorek, 3 czerwca 2014

Wielkanocne babeczki

Dzisiaj pokażę Wam jak w łatwy sposób urozmaicić wielkanocne wypieki :)




Użyłam przepisu na waniliowe babeczki (dodałam do nich bezmleczne płatki czekoladowe) oraz masę cukrową.



Kurczaczek:



















Babeczkę posmarowałam kremem i posypałam zabarwionymi na żółto wiórkami kokosowymi (wiórki wsypałam do woreczka i dodałam kilka kropel żółtego barwnika w żelu). Łapki, dziób i oczy wycięłam z masy cukrowej.



Owieczka:

















Owieczkę zrobiłam na dwa sposoby. Pierwszą ozdobiłam wyciskając krem za pomocą rękawa cukierniczego, a drugą obtoczyłam w wiórkach kokosowych. Głowa owieczki zrobiona jest z czekolady bezmlecznej. Roztopioną czekoladę przelałam do woreczka, wycięłam mały otwór i na papierze do pieczenia narysowałam pożądany kształt.



Zajączek:
















Zajączek również jest obtoczony w wiórkach kokosowych. Oczy, buzia i wąsy zrobione są w ten sam sposób co głowa owieczki. Nos i uszy zrobiłam z masy cukrowej. Do wody dodałam trochę czerwonego barwnika i czystym pędzelkiem namalowałam różową część ucha.



Kurczak w skorupce:
















Z żółtej masy cukrowej wycięłam kształt jajka. Następnie wycięłam białą skorupkę i przykleiłam ją do żółtej części za pomocą małej ilości wody. Skrzydełka i dziób również wycięłam z masy cukrowej, a oczy namalowałam pisakiem spożywczym.



Kura:
















Z pomarańczowe j masy cukrowej uformowałam dziób i za pomocą noża przecięłam go tak, aby wyglądał jak otwarty. Grzebień kury można zrobić formując rożnej wielkości łezki.



Gniazdo z jajkami:
















Gniazdo zrobiłam z bezmlecznej czekolady. Roztopiłam czekoladę i wylałam ją na papier. Kiedy czekolada była już prawie twarda uformowałam z niej gniazdo i ponacinałam nożem. Jako jajek użyłam cukierków kamyków.



Zając:




















Zająca zrobiłam tak samo jak inne dekoracje czekoladowe. Z roztopionej czekolady namalowałam zająca na papierze do pieczenia.


Ozdoby z masy cukrowej warto zrobić dzień wcześniej, aby stwardniały. Wtedy łatwiej będzie się nimi dekorowało babeczki czy ciasto. Jako krem można użyć dowolnej masy na przykład kremu z mleka kokosowego, kremu z margaryny bezmlecznej, budyniowego kremu czy wegańskiej bitej śmietany. Lepiej użyć czekolady dobrej jakości i poprawnie ją roztopić, aby nie zmieniła koloru tak jak się stało w przypadku mojej.





2 komentarze:

  1. Piękne,
    Gratuluję kreatywności. Z pewnością skorzystam z tych pomysłów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Życzę miłej zabawy przy dekorowaniu :)

      Usuń