wtorek, 3 czerwca 2014

Domowe oreo i ciasteczkowe shoty

Dzisiaj podam Wam przepis na domowe oreo. Można z niego zrobić zwykłe ciasteczka, albo shoty tak jak zrobiłam ja :) Ten sposób staje się coraz bardziej popularny.
















Składniki:

  • 250 g margaryny bezmlecznej
  • 250 g cukru pudru
  • 250 g kakao
  • ½ łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub aromatu waniliowego
  • 310 g mąki


Przygotowanie:

  1. W misce miksować margarynę i cukier puder.
  2. Dodać kakao, sól, wanilię i stopniowo mąkę.
  3. Kiedy wszystko będzie połączone, masę należy ugniatać ręcznie przez chwilę i rozwałkować na blacie z mąką, żeby nic się nie przyklejało.


Ciasteczka:

  1. Wykroić pożądane kształty i włożyć do nagrzanego piekarnika do 175ºC.
  2. Piec około 10 minut i przyozdobić kremem jak już wystygną.














Shoty:


Do ich przygotowania najlepiej sprawdzą się szklanki (należy wcześniej sprawdzić czy nadają się do piekarnika) lub forma na muffiny. Ja użyłam formy na babeczki i również było ok, ale musiałam kombinować z papierem do pieczenie i brzegi nie były zbyt równe.


  1. Szklanki lub formę wykładamy papierem do pieczenia (w przypadku formy do babeczek papier musi wystawać ponad i tworzyć podparcie dla ciastka, najlepiej użyć dwóch warstw papieru)
  2. Z ciasta należy wykroić koło wielkości dna formy czy szklanki oraz prostokąt o pożądanej wysokości i odpowiedniej szerokości.
  3. Jeżeli chcemy zrobić podstawkę dla naszej szklanki wykrawamy większe koło i odznaczamy w środku mniejsze koło (wielkości dna shota), aby przypominało wygląd talerzyka.
  4. Należy umieścić na dnie formy, boki obłożyć prostokątnym kawałkiem ciasta i połączyć je razem dociskając palcem, tak aby nie było na dole przerwy.
  5. Do środka należy włożyć trochę papieru do pieczenia i piec przez 10 minut w temperaturze 175ºC a następnie wyciągnąć papier ze środka ciastka i piec przez kolejne 5 minut.
  6. Po przestudzeniu wyciągnąć ciastko z formy lub szklanki i rozprowadzić po dnie i bokach roztopioną gorzką czekoladę (w ten sposób mleko nie wycieknie)
  7. Ciasteczkową szklankę można przyozdobić u góry pokruszonym oreo.
  8. Gdy czekolada już stwardnieje nalewamy mleka, ustawiamy na podstawce i nasz shot jest gotowy :)

Z tego przepisu wyjdzie mniej więcej 50 ciasteczek (złożonych) więc można skrócić go o połowę jeżeli chce się zrobić mniej. Przed wsadzeniem ciastek do piekarnika warto zetrzeć z nich nadmiar mąki, aby po upieczeniu nie było białych plam (ja o tym zapomniałam :P). Jeśli ktoś lubi bardzo słodkie ciastka może dodać do przepisu większą ilość cukru, ale słodki krem niweluje mocno czekoladowy smak. Krem może być dowolny na przykład kokosowy i można wykroić inne kształty zamiast tradycyjnych okrągłych.






2 komentarze:

  1. Świetny pomysł z shotami! : D jakiej margaryny używasz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat nie miałam możliwości kupienia jakiejś lepszej margaryny, a u mnie w miejscowości jest tylko Biedronka więc użyłam Margaryny Tradycyjnej Jagr.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń