piątek, 20 czerwca 2014

Tort w kształcie gitary

Dzisiaj pokażę Wam jak w łatwy sposób wykonać tort w kształcie gitary :)











Składniki:

  • dwa ciasta- jedno upieczone w tortownicy, a drugie w podłużnej formie na przykład na keks. Skorzystałam z mojego przepisu na tort- zwiększyłam go o połowę
  • 2 opakowania budyniu waniliowego
  • 750 ml mleka roślinnego
  • 3/4 kostki margaryny roślinnej
  • 6 łyżek cukru
  • kakao
  • masa cukrowa w kolorze czarnym i szarym (mój przepis na masę cukrową)

Przygotowanie:

  1. Gotujemy budyń z dwóch opakowań (bez cukru). Po ugotowaniu można przykryć folią spożywczą, aby uniknąć kożucha.
  2. Robimy szablon gitary o pożądanej wielkości na przykład z kartki, można skorzystać z kolorowanek dostępnych w internecie, a następnie wycinamy.
  3. Ciasta wyjmujemy z form i wycinamy kształty. Korpus wycięłam z ciasta upieczonego w tortownicy, a gryf i główkę z ciasta upieczonego w podłużnej formie. Wszystkie wycięte kawałki kroimy w poprzek (później damy pomiędzy nie krem).
  4. Margarynę ucieramy z cukrem a następnie dodajemy po łyżce budyniu.
  5. Przekładamy kremem ciasto i układamy na podstawce. Korpus i główkę smarujemy kremem z wierzchu i wygładzamy. Do kremu dodajemy około 3 łyżki kakao i smarujemy gryf.
  6. Nakładamy na gitarę elementy wcześniej wycięte z masy cukrowej i gotowe :)

Przed zrobieniem takiego ciasta warto się przyjrzeć i sprawdzić jakie elementy powinny się na nim znaleźć. Największy kłopot sprawiły mi struny- połamały się na kawałki i trochę zepsuły efekt końcowy. Dodatkowo pomalowałam je na srebrny i złotawy kolor za pomocą barwnika spożywczego. Zrobienie takiego tortu to fajna zabawa :P



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz