wtorek, 3 czerwca 2014

Prosty ser z mleka sojowego

Witam :) Dzisiaj pierwszy jak dotąd przepis na coś co nie jest słodkie. Powiem jak w łatwy sposób przygotować ser :)















Składniki:


  • 2 litry mleka sojowego
  • 2 duże cytryny (lub 3 małe)
  • 3/4 szklanki wody (180 ml)
  • dodatki według uznania (ja użyłam, czosnku, pietruszki, soli i pieprzu)

Przygotowanie:


  1. Mleko zagotować i wyłączyć palnik.
  2. Sok z cytryn wymieszać z wodą i wlać 1/3 do mleka. Wymieszać, przykryć przykrywką i odstawić na 5 minut.
  3. Wlać 1/2 pozostałej mieszanki soku z wodą, ponownie zamieszać, przykryć i odstawić na 5 minut.
  4. Wlać resztę mieszanki, zamieszać, przykryć i odstawić na 15 min.
  5. Po tym czasie należy odcedzić ser na przykład za pomocą pieluchy. Im więcej wody wyciśniemy z sera tym bardziej będzie on suchy.
  6. Ser wkładamy do naczynia i doprawiamy według uznania. Gotowe :D


Jest to bardzo prosty sposób na domowy ser. Ja użyłam mleka sojowego domowej roboty i zmniejszyłam przepis o połowę. Z tego uzyskałam ser na około 3 grubo posmarowane kanapki. Na zdjęciach widać jak mleko się ścięło poprzez sok z cytryny i gotowy już ser w miseczce (może nie wygląda zbyt apetycznie, ale jest pyszny).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz