środa, 16 lipca 2014

Pasta z bobu

Dzisiaj przepis na bardzo popularną ostatnio pastę z bobu. Zrobiłam ją po raz pierwszy i bardzo przypadła mi do gustu. Z pewnością zrobię znowu i trochę ją urozmaicę :)
















Składniki:

  • około pół kilograma ugotowanego, obranego bobu
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki oliwy
  • przyprawy

Przygotowanie:

  1. Bób wrzucamy do miski, dodajemy oliwę, rozgnieciony czosnek, 2 łyżki soku z cytryny i dowolne przyprawy (u mnie pieprz, sól i granulowany czosnek), a następnie blendujemy na gładką masę.
  2. Kosztujemy i ewentualnie dodajemy trzecią łyżkę soku z cytryny i dalej doprawiamy.

Sok z cytryny najlepiej dodawać stopniowo, tak samo przyprawy, aż do osiągnięcia pożądanego smaku.


4 komentarze:

  1. Bób jest ideałem w każdej wersji ;D !

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety muszę obejść się smakiem i pięknymi zdjęciami, bo u mnie bobu nigdzie nie ma, szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może spróbuj mrożonego bobu na przykład firmy Hortex? Mi smakuje i po ugotowaniu jest jak świeży ze sklepu, a firma bardzo zastrzega sobie ekologiczne uprawy i brak konserwantów :)

      Usuń