piątek, 18 lipca 2014

Kokosanki

Ostatnio przypomniało mi się, że moja babcia bardzo często robiła kokosanki jak byłam mała i stwierdziłam, że też muszę je zrobić :)
















Składniki:

  • 200 g wiórków kokosowych
  • 1/3 szklanki mąki
  • 6 łyżek cukru (około pół szklanki)
  • 100 ml mleka roślinnego
  • pół- 3/4 tabliczki gorzkiej czekolady
  • pół łyżeczki Planty

Przygotowanie:

  1. Mieszamy razem wiórki kokosowe, mąkę i cukier i dodajemy 50 ml mleka, a następnie mieszamy całość.
  2. Jeżeli się nie klei dodajemy jeszcze trochę mleka, aż z masy będzie można formować kulki. Ostatecznie zużyłam 80 ml mleka.
  3. Formujemy na blasze kulki i pieczemy przez około 30 minut w temperaturze 180°C aż kokosanki będą miały złocisty kolor.
  4. Roztapiamy czekoladę z Plantą i moczymy spody ostudzonych kokosanek, a następnie przyozdabiamy z góry czekoladą :)

Kokosanki najlepiej trzymać w pojemniku, żeby nie stwardniały. Z przepisu wyszło 27 kokosanek. Jeżeli chcecie uzyskać mocno słodki smak to warto zwiększyć ilość cukru do 3/4 szklanki. Wydaje się dużo, ale gorzka czekolada niweluje słodycz. Można też po prostu pominąć etap z czekoladą.Oczywiście używając pół szklanki cukru również są słodkie, powiedziałabym że idealne :)


4 komentarze: