niedziela, 13 lipca 2014

Ciasto w kubku

Jeżeli tak jak ja lubicie ciasto to ten przepis jest idealny dla Was :) Nie zawsze chce mi się upiec biszkopt, przełożyć go kremem i udekorować. W takich sytuacjach ciasto w kubku sprawdza się idealnie, a jego przygotowanie zajmuje niecałe 2 minuty!















Składniki:

  • 3 łyżki mąki
  • 2 łyżki cukru
  • czubata łyżka kakao
  • łyżka oleju
  • 3 łyżki mleka roślinnego
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • ekstrakt z wanilii lub aromat

Przygotowanie:

  1. Wszystkie składniki mieszamy w kubku lub mieszamy w misce i przelewamy do kubka. 
  2. Ciasto "pieczemy" w mikrofalówce przez minutę i gotowe! :)

Ja moje ciasto wyjęłam i zjadłam z malinami, ale można można je zjeść od razu z kubka. Ciasto powinno wyrosnąć do połowy- 3/4 kubka. Jeśli ktoś chce więcej niech zwiększy przepis :) Moje ciasto nie wyrosło aż tak, ponieważ moja mikrofalówka nie grzeje równomiernie, ale i tak było pyszne! Ten przepis jest idealny w dni, kiedy nie mamy siły na pieczenie ciasta, ale mamy na nie ochotę :D


5 komentarzy:

  1. ciasto z mikrofalówki? na to jeszcze nie wpadłam, a myślałam że pieczone muffiny robi się szybko... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie wypróbuję, bo często ma się ochotę na coś pysznego, niewielkiego i słodkiego :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń