czwartek, 25 września 2014

Czekoladowy tort

Taki oto tort zrobiłam sobie na urodziny. Czekoladowy biszkopt przekładany śmietaną kokosową, obsypany płatkami czekoladowymi i polany sosem czekoladowym- czego chcieć więcej? :)















Składniki:


Na biszkopt:
  • 1.5 szklanki ciepłej wody
  • pół szklanki oleju
  • 1.5 łyżeczki octu jabłkowego
  • 2 szklanki mąki
  • 1.5 szklanki cukru
  • pół szklanki kakao
  • 1.5 łyżeczki sody
  • ekstrakt waniliowy

Dodatkowo:
  • 2 puszki schłodzonego mleka kokosowego
  • cukier puder
  • dekoracyjne wiśnie (opcjonalne)
  • płatki czekoladowe lub starta czekolada
  • 3/4 tabliczki gorzkiej czekolady
  • mleko roślinne

Przygotowanie:

  1. W osobnych miskach mieszamy suche i mokre składniki na biszkopt. Następnie dodajemy suche do mokrych i całość mieszamy.
  2. Przekładamy do dwóch tortownic o średnicy 22 cm i pieczemy około pół godziny w temperaturze 180°C.
  3. Stałą część mleka kokosowego ubijamy z cukrem pudrem.
  4. Kiedy biszkopty ostygną ustawiamy jeden na paterze lub talerzu, na to nakładamy śmietanę kokosową i kilka wiśni. Na to kładziemy kolejny biszkopt i całość smarujemy śmietaną. Jeśli zostanie nam trochę śmietany i wiśni to możemy przyozdobić tort. Boki tortu obsypujemy płatkami czekoladowymi.
  5. Czekoladę roztapiamy z mlekiem roślinnym. Ja mleka dodałam bez miarki, ale myślę że tak około 1/3 lub nawet 1/2 szklanki. Kiedy czekolada się rozpuści sos będzie bardzo rzadki, ale spokojnie :) Jak tylko ostygnie to zgęstnieje.
  6. Gotowym sosem dekorujemy pokrojone kawałki tortu.

Tort jest mocno czekoladowy i przepyszny. Na zdjęciu sos czekoladowy mi się rozlał, ponieważ już nie umiałam wytrzymać, bo chciałam jak najszybciej skosztować kawałek i użyłam jeszcze ciepłego sosu :P


4 komentarze: