sobota, 13 września 2014

Bezglutenowe placki z bananami i czekoladą

Dzisiaj kolejny post z serii o plackach :) Tym razem coś dla bezglutenowców. Mąki z ciecierzycy używam głównie to różnego rodzaju kotletów, ponieważ ma ona taki grochowy posmak- takie jest przynajmniej moje odczucie. Stwierdziłam, że zaryzykuję i spróbuję jej wykorzystać do potraw na słodko. Miałam pewne obawy, ale kiedy już spróbowałam placków- całkowicie zniknęły :)















Składniki:

  • szklanka mąki z ciecierzycy
  • około pół szklanki mleka roślinnego
  • 1.5 łyżki oleju
  • banan
  • pokruszona czekolada
  • cukier
  • cynamon
  • syrop kokosowy

Przygotowanie:

  1. Do miski wsypujemy mąkę z ciecierzycy, wlewamy mleko, dodajemy pół rozgniecionego banana i drugą połowę pokrojoną, później pokruszona czekolada, trochę cukru (ok.1  łyżeczka), cynamon i syrop kokosowy. Syrop akurat miałam pod ręką dlatego go użyłam, ale można go pominąć.
  2. Całość mieszamy dokładnie razem.
  3. Placki smażymy na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju przez kilka minut z każdej strony.
  4. Gotowe posypujemy cukrem pudrem, polewamy syropem klonowym lub jemy z tym na co mamy ochotę :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz