wtorek, 19 sierpnia 2014

Sałatka śródziemnomorska

Dzisiaj kolejny przepis na sałatkę- łatwą w przygotowaniu, ale niebanalną w smaku :)












Składniki:

  • około 350 g drobnego makaronu
  • 2-3 średnie pomidory (bardzo dobrze będą smakować również suszone pomidory)
  • słoiczek karczochów
  • 2 małe cebulki
  • pietruszka
  • koperek
  • kilkanaście oliwek

Składniki na dressing:
  • 3 łyżki oleju
  • łyżka oliwy
  • sok z połowy cytryny
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Makaron gotujemy i czekamy aż przestygnie.
  2. Do miski z makaronem wrzucamy pokrojone pomidory, karczochy, cebulkę, koperek, pietruszkę oraz oliwki.
  3. W miseczce mieszamy składniki na dressing, a następnie wlewamy go do sałatki i całość mieszamy.
  4. Kosztujemy i ewentualnie dodajemy jeszcze soli i pieprzu :)


Sałatka zamiast kanapki!

6 komentarzy:

  1. jeśli o mnie chodzi, to jestem straszną makaroniarą! uwielbiam tworzyć takie sałatki po treningu lub na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam makaron, można go wykorzystać na wiele sposobów :)

      Usuń
  2. Jeszcze nigdy nie próbowałam karczochów, chyba trzeba będzie się w końcu odważyć ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, w tej sałatce spróbowałam ich po raz pierwszy i zasmakowały mi :)

      Usuń
  3. Uwielbiam wszystko co z makaronem, podobają mi się te karczochy jako dodatek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karczochy zdecydowanie podkreślają smak całej sałatki;-)

      Usuń