wtorek, 12 sierpnia 2014

Mleko ryżowe

Ostatnio bardzo mnie zainteresowały roślinne mleka domowej roboty. Zrobiłam już sojowe, jednak nie za bardzo mi zasmakowało więc postanowiłam zrobić ryżowe i spodobało mi się :) Bardzo szybko się je przygotowuje i jest zdrowsze oraz tańsze od sklepowego.



















Składniki:

  • woreczek dowolnego ryżu (100 g)
  • 4-5 szklanek gorącej wody

Przygotowanie:

  1. Gotujemy ryż do miękkości ze szczyptą soli.
  2. Po ugotowaniu wyciągamy z woreczka i blendujemy z dwoma szklankami wody. Po chwili dodajemy resztę wody i ponownie blendujemy.
  3. Mleko przelewamy przez sitko i gotowe :)

Jeśli ktoś lubi gęste mleko niech doda 3 szklanki wody- ja dodałam 5, bo nie lubię gęstego mleka. Z woreczka ryżu i 4 szklanek wody wychodzi litr mleka. Ryż można gotować z laską wanilii lub cynamonu, żeby mleko miało bardziej wyraźny smak lub można dodać cukier czy na przykład syrop klonowy, aby było słodkie.


8 komentarzy:

  1. o, właśnie takiego przepisu szukałam! sklepowe mleka roślinne rzeczywiście są bardzo drogie i warto zrobić je samemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mleko ryżowe jest super. Polecam też kokosowe - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ryżowe można robić na kilka sposobów. Jest mdłe, to prawda, ale wystarczy odrobina jakiegoś dodatku i sprawdza się. Lubię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mleka roślinnego bezpośrednio ze szklanki nie piję, więc mdły smak bez dodatków mi nie przeszkadza. Ale na pewno będę eksperymentować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie polecam gotować ryżu w woreczq foliowym, przecież ta folia to trucizna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha ! Tylko nie gotujcie niczego razem z woreczkiem.Trujące składniki uwalniaja sie pod wpływem temperatury i wchodzą do ryżu.

    OdpowiedzUsuń