wtorek, 27 października 2015

Wegańskie jedzenie na imprezie

Chciałam Wam pokazać co przygotowałam na swoje wegańskie urodziny :) Może komuś się to przyda i będzie mógł skorzystać z niektórych pomysłów.

Oczywiście gwiazdą wieczoru był tort oreo :D Nie mogło zabraknąć moich ulubionych ciastek!







Przepis znajdziecie tutaj więc zapraszam :)











Następnym daniem była zupa meksykańska- również Wam znana.





Dużą zaletą tej zupy jest to, że można bez problemu i wyliczania zrobić wielki gar i do woli ją modyfikować :)







Teraz kolej na sałatki :)





Sałatka z kaszy kuskus- moja ulubiona sałatka od wielu lat. Zawsze musi się pojawić na stole!








Sałatka ziemniaczana z ogórkiem. Przepis banalny i w sumie "na oko". Zależy ile takiej sałatki potrzebujecie. Gotujemy ziemniaki w mundurkach, po wystygnięciu obieramy i kroimy. Kroimy zielone ogórki oraz koperek i całość mieszamy. Przyprawy można dobrać dowolne, albo pójść na łatwiznę i użyć gotowej mieszanki do rozrobienia z olejem- najlepiej smakowym.


W końcu przekąski :)



Składniki:
- szklanka słonecznika
- ząbek czosnku
- koperek
- przyprawy

- krakersy
- pomidorki koktajlowe
- czarne oliwki



Krakersy z biedronkami- wykorzystałam przy nich serek ze słonecznika. Szklankę słonecznika zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na noc. Rano blendujemy, ewentualnie dodajemy trochę roślinnego mleka niesłodzonego. Ząbek czosnku przeciskamy przez praskę, kroimy koperek i doprawiamy solą oraz pieprzem do smaku :) Można jeszcze dodać jakieś zioła. Pomidorki kroimy na pół i jeszcze raz na pół. Układamy na krakersach z serkiem tak, aby wyglądały jak biedronki, ozdabiamy oliwkami.


Bardzo popularne koreczki :) u mnie:

- małe ogórki konserwowe
- tofu (najlepiej marynowane lub wędzone
- pieczarki marynowane
- wędlina sojowa
- winogrona
- rzodkiewki
- papryka
- pomidorki koktajlowe

Do tego sosy- ketchup, musztarda, serek słonecznikowy i majonez z fasoli.


No i oczywiście różne napoje, chipsy, gorzka czekolada i ciastka :)




Wymyśliłam sobie, że dominującymi kolorami będą czerwień, biel i czerń :) 
I to w sumie tyle. Mam nadzieję, że się Wam pomysły przydadzą!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz