sobota, 4 kwietnia 2015

Mazurek

Przyznam, że pierwszy raz robiłam mazurka i jestem zadowolona :) Jest bardzo prosty, ale za to pyszny więc jeśli znajdziecie chwilę czasu to zapraszam do przygotowania takiego mazurka :)


















Składniki:

na kruche ciasto:
  • szklanka mąki
  • 100 g margaryny roślinnej
  • 2-3 łyżki cukru bądź innego słodzika
  • szczypta soli
  • ekstrakt z wanilii
  • lodowata woda

na "kajmak":
  • szklanka daktyli (namoczone przez noc)
  • szklanka orzechów ziemnych (namoczone przez noc)
  • ekstrakt z wanilii
  • mleko roślinne

Przygotowanie:

  1. Składniki na kruche ciasto (oprócz wody) wsypujemy do blendera i ucieramy chwilę. Dodajemy stopniowo wodę, aż ciasto zacznie tworzyć całość. Ugniatamy i wykładamy ciastem formę. Pieczemy przez około 20 min w temperaturze 200°C aż ciasto się zarumieni. Pamiętajcie, aby wysypać czymś formę tak, żeby ciasto się nie zapadło w piekarniku np. fasolkami do pieczenia.
  2. Orzechy i daktyle blendujemy razem. Dodajemy trochę mleka i ekstrakt z wanilii. Dalej blendujemy, aż masa będzie gładka.
  3. Kiedy ciasto wystygnie wylewamy na nie masę i dekorujemy według uznania. Ja udekorowałam migdałami (sparzyłam je wodą, żeby brązowa skórka odeszła), gorzką czekoladą i kandyzowanymi owocami :)


Wegetariańska Wielkanoc 2015

2 komentarze:

  1. Ty masz takie wspaniałe przepisy, koniecznie muszę taki mazurek zrobić, nie musi być przecież tylko na święta :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Mi tak zasmakował, że za jakiś czas zrobię go w formie tartaletek :)

      Usuń