sobota, 22 listopada 2014

Tarta jagodowa

Ostatnio znalazłam w piwnicy złoża jagód w słoikach więc takiej okazji nie mogłam przepuścić. Od razu pomyślałam o jagodowej tarcie :)















Składniki:


Na ciasto:
  • 1 3/4 szklanki mąki
  • 3/4 kostki margaryny roślinnej
  • 2 łyżki cukru
  • 1/3 łyżeczki soli
  • ekstrakt waniliowy
  • lodowata woda

Na nadzienie:
  • 4-5 szklanek jagód
  • 2/3 szklanki cukru (jeśli używacie jagód ze słoika, które były już słodzone użyjcie mniej cukru)
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli

Przygotowanie:

  1. Mąkę, margarynę, cukier i sól ucierać w blenderze. Następnie dodać ekstrakt i stopniowo dodawać wodę, aż masa będzie tworzyć całość. Ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę do tarty. I tutaj jak kto woli- można podpiec spód lub tego nie robić. Ja zawsze podpiekam, bo wolę mieć pewność, że będzie upieczony i chrupiący.
  2. Wszystkie składniki na nadzienie mieszamy razem i wylewamy całość na spód tarty.
  3. Pieczemy około 30- 40 minut w temperaturze 180°C.
  4. Czekamy aż ostygnie lub tak jak ja jemy jak jeszcze jest ciepła :)

Zawsze robiąc spód do tarty wkładałam mąkę i ostrze blendera na chwilę do zamrażarki, a później wkładałam również przygotowane ciasto do zamrażarki. Tym razem tego nie zrobiłam i wyszło w sumie tak samo. Warunek jest taki, że margaryna musi być z lodówki i woda musi być lodowata. No i trzeba działać w miarę szybko, żeby z ciasta nie zrobiła się klejąca papka, ale zawsze w takiej sytuacji można je włożyć do tego zamrażalnika ;) Z tego przepisu powinno wam zostać trochę ciasta na ewentualne ozdoby takie jak paski na górze tarty, jednak jeśli ktoś chce bardziej ją przyozdobić proponuję zwiększyć trochę ilość ciasta.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz