sobota, 15 listopada 2014

Kruche ciasteczka

Zdecydowanie stały się jednymi z moich ulubionych- proste i przepyszne :) Miałam ogromne ambicje i chciałam przygotować do nich mus jabłkowy, ale skończyło się na tym, że zjadłam je po prostu z dżemem i masłem orzechowym- moje ulubione połączenie i pasuje do nich idealnie!
















Składniki:

  • 1.5 szklanki mąki ryżowej
  • 1.5 szklanki mąki żytniej
  • pół szklanki posiekanych migdałów
  • pół szklanki posiekanych orzechów włoskich
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • pół szklanki oleju
  • około 2/3 szklanki mleka roślinnego
  • 2 łyżki cukru
  • ekstrakt z wanilii

Przygotowanie:

  1. Mieszamy wszystkie suche składniki. Dodajemy mleko, olej, ekstrakt i  całość ugniatamy. Jeżeli masa nie będzie się kleić można dodać jeszcze trochę mleka.
  2. Masą wykładamy papilotki (najlepiej silikonowe lub metalowe). Najlepiej masę wyłożyć tak, aby powstało w środku delikatne wgłębienie na nadzienie.
  3. Pieczemy do pół godziny w piekarniku rozgrzanym do 180°C. Im dłużej pieczemy tym bardziej będą kruche i chrupiące.
  4. Po wystygnięciu zjadamy z ulubionym dżemem bądź innym nadzieniem :)

Z przepisu wychodzi mniej więcej 30 ciasteczek, ale znikają bardzo szybko ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz