sobota, 11 lipca 2015

Kotlety z soczewicy

Dzisiaj przepis na bardzo dobre kotlety z soczewicy. Zawsze lubiłam domowej roboty kotleciki warzywne na przykład z zielonego groszku czy kalafiora. W końcu nadszedł czas na soczewicę- u mnie akurat czerwona :)















Składniki:

  • szklanka soczewicy
  • dwie szklanki wody
  • dwie łyżki mąki z ciecierzycy
  • łyżka oleju
  • przyprawy (u mnie sól, pieprz, ostra papryka i granulowany czosnek)
  • dodatkowo olej do smażenia i bułka tarta

Przygotowanie:

  1. Soczewicę gotujemy w dwóch szklankach wody, pod koniec dodajemy szczyptę soli.
  2. Po ugotowaniu rozgniatamy, dodajemy mąkę z ciecierzycy, olej i przyprawy. Dokładnie mieszamy, formujemy kotleciki, obtaczamy je w bułce tartej i smażymy na złocisty kolor.

Z całego przepisu wyszło mi około 8 średnich kotlecików. Dodatkowo zrobiłam sałatkę makaronową- makaron kukurydziany (z biedronki), kalarepa, chipsy z jarmużu (miały być dodatkiem do obiadu, ale niestety wyszły mi straaasznie ostre, więc dodałam je do sałatki), przyprawy. Sami widzicie- szybki, prosty i pyszny obiad :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz