sobota, 2 maja 2015

Tartaletki z nugatem

Nigdy jeszcze nie robiłam tartaletek więc stwierdziłam, że najwyższa pora. Może nie wyglądają najpiękniej, ale za to są pyszne! Od początku wiedziałam, że moje tartaletki będą z nugatem. Dodatkowo chciałam jeszcze położyć na nie świeże owoce. Pierwszą na spróbowanie zjadłam z nugatem i konfiturą malinową i tak mi zasmakowała, że wszystkie przygotowałam w ten sposób. Może mało ambitne, ale świetnie tak smakują i rozeszły się w tempie ekspresowym :)














Składniki:


na kruche ciasto:
  • szklanka mąki
  • 100 g margaryny roślinnej
  • szczypta soli
  • 1-2 łyżki cukru
  • ekstrakt z wanilii
  • lodowata woda

dodatkowo:
  • nugat z Lidla
  • świeże owoce lub konfitura

Przygotowanie:

  1. Składniki na kruche ciasto (poza wodą) ucieramy razem. Następnie stopniowo dodajemy wodę tak, aby ciasto było zwarte. Po rozwałkowaniu wykładamy ciastem formę do tartaletek. Pieczemy około 20 minut w temperaturze 180°C, aż będą złociste.
  2. Po ostygnięciu wylewamy rozpuszczony w kąpieli wodnej nugat i wykładamy owoce :)

Po wyłożeniu ciasta warto napełnić formę fasolkami do pieczenia, żeby ciasto się nie zapadło. 

2 komentarze:

  1. Cóż to za nugat? Jest w stałej ofercie, czy tymczasowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był w Lidlu bardzo długo, myślałam, że jest na stałe, ale znowu go nie widzę :(

      http://src.discounto.de/pics/Angebote/2013-09/593626/678335_Belbake-Nuss-Nougat_xxl.jpg

      Usuń