czwartek, 14 maja 2015

Sos czosnkowy z chili

Mam dla Was przepis na ekspresowy i bardzo dobry sos czosnkowy. Idealny do kanapek, sałatek i wielu innych potraw!
















Składniki:

  • 250 g jogurtu naturalnego sojowego
  • duży ząbek czosnku
  • pół czerwonej papryczki chili
  • sól, pieprz
  • tymianek

Przygotowanie:

  1. Jogurt przelewamy do miseczki, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Chili kroimy drobno i dodajemy do jogurt, przyprawiamy solą, pieprzem i tymiankiem.

Sami widzicie, całość trwa dosłownie 2 minuty :) Sos najlepiej smakuje schłodzony przez 1-2 godziny, ale można go również podać zaraz po przygotowaniu. Lepiej uważać z papryczką, ja dodałam pół, ponieważ lubię ostre potrawy, ale jeśli ktoś woli łagodne niech doda jej mniej lub po prostu pominie :)

2 komentarze:

  1. Mnie zawsze mama prosi o sos czosnkowy ale robię na bazie sojonezu (z mniejszą ilością oleju) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś zrobiłam w ten sposób sos, miał być sojonez :D ale dodałam zbyt mało oleju. Za to sos był pyszny :)

      Usuń