czwartek, 29 stycznia 2015

Zapiekanka z dynią i szpinakiem

Dzisiaj w końcu przychodzę do Was z nowym przepisem. Jest to coś idealnego dla fanów zapiekanek :)




Składniki:

  • około 12 płatów makaronu
  • 400 g szpinaku
  • 400 g upieczonej dyni
  • 700 g passaty
  • 2-3 małe cebule
  • duży ząbek czosnku
  • pieprz, sól
  • trochę oleju

Przygotowanie:

  1. Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni z odrobiną oleju.
  2. Wrzucamy szpinak- jeśli jest mrożony czekamy aż się rozpuści na patelni i aż woda odparuje. Doprawiamy solą i pieprzem i dodajemy rozgnieciony czosnek. Dynię również doprawiamy solą i pieprzem.
  3. Do gorącej wody wrzucamy płaty makaronu i czekamy aż trochę zmiękną.
  4. Na dno naczynia wylewamy trochę passaty. Każdy płat makaronu smarujemy szpinakiem oraz dynią, zawijamy i układamy w naczyniu. Całość polewamy resztą passaty, wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200°C i zapiekamy około pół godziny.

Jeżeli ktoś nie chce się bawić w zawijanie makaronu może zrobić z tego dania lasagne :)



4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie :) Nigdy takiej nie robiłam, ale bardzo lubię wszystkie składniki z których się składa, więc jestem pewna, że smakowała wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przyznam szczerze nigdy wcześniej nie próbowałam szpinaku i dyni razem, ale bardzo spodobało mi się to połączenie :)

      Usuń
    2. Ja też nigdy ich nie łączyłam, ale oddzielnie używam bardzo często i myślę, że razem smakują super, a dodatkowo fajnie pasują do siebie kolorystycznie ;)

      Usuń
  2. Świetna alternatywa dla makaronu ;) dynia - to mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń