niedziela, 11 stycznia 2015

Zupa dyniowa

Zawsze czekam na dyniowy sezon. Kupuję dynię, piekę i mrożę. Bardzo polecam, ponieważ wtedy w każdej chwili można przygotować pyszną zupę krem z dyni :)


Składniki:

  • około 4 szklanki wody
  • kostka bulionu warzywnego
  • 2-3 szklanki upieczonej dyni
  • 1.5 szklanki mleczka kokosowego
  • 2 mniejsze cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka imbiru
  • łyżeczka curry
  • przyprawy (u mnie pieprz, sól, tymianek)

Przygotowanie:

  1. Wodę wlewamy do garnka i gotujemy. Kiedy zacznie wrzeć dodajemy kostkę warzywną, posiekaną cebulę i czosnek. Po chwili dodajemy dynię. Całość miksujemy blenderem.
  2. Dodajemy mleczko kokosowe oraz przyprawy i chwilę jeszcze gotujemy. Jeśli w zupie będą "grudki" mleka kokosowego (zwłaszcza jeżeli używamy mleka, które było w chłodnym miejscu i już się trochę oddzieliło) należy jeszcze raz użyć blendera.

Jak sami widzicie zupa jest bardzo prosta. Musicie spróbować! :)

2 komentarze:

  1. Nigdy nie udało mi się zrobić takiej zupy z dyni, która w pełni by mnie satysfakcjonowała :P Twoja wygląda apetycznie, a mleko kokosowe na pewno wniosło wiele smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po raz pierwszy robiłam taką zupę i bardzo mi zasmakowała :) Jedyne z czego nie jestem zadowolona to kolor, który miał być piękną pomarańczą :P

      Usuń