piątek, 19 grudnia 2014

Bakłażan faszerowany kuskusem

Zobaczyłam ostatnio w sklepie bakłażany i stwierdziłam, że warto coś z nich przygotować. Przyznam się, że jadłam je po raz pierwszy, ale na pewno coś jeszcze z nich przygotuję :)













Składniki:

  • 2 bakłażany
  • 150 g kuskusu
  • 2-3 pomidory
  • cebula
  • nadziewane oliwki
  • czosnek
  • koperek lub pietruszka
  • łyżka sosu sojowego
  • przyprawy

Przygotowanie:

  1. Kuskusa zalewamy gorącą wodą (według instrukcji na opakowaniu) i dodajemy łyżkę sosu sojowego.
  2. Po umyciu i odcięciu zielonej części bakłażanów kroimy je wzdłuż i usuwamy miąższ- po usunięciu kroimy go w kostkę.
  3. Kroimy pomidory, cebulkę i podduszamy na patelni razem z miąższem bakłażanów. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, pokrojone oliwki, pietruszkę/koperek, kuskusa i całość przyprawiamy.
  4. Przygotowanym farszem nadziewamy bakłażany i podpiekamy przez około pół godziny w temperaturze 180°C.

2 komentarze:

  1. Wygląda cudnie !! Moja siostra często takie robi, bo uwielbia bakłażany ;) Ja raz faszerowałam bakłażana, ale kaszą bulgur, jednak dodałam za dużo kuminu (niemielonego), który popsuł mi całe danie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kaszą bulgur muszą być również pyszne :D No tak, zbyt duża ilość kminu może być zabójcą dania :P

      Usuń